sobota 27. června 2015

Příprava na přijímačky Bi, Ch, Fy

Jak se připravit na přijímačky nebo k maturitě?

Každý z nás máme jiný systém. Já jsem se začala učit 2 měsíce před přijímačkami. Bylo to velmi intenzivní, každý den jsem chodila do knihovny a učila jsem se do té doby, než jsem šla spát.
Navíc měla jsem strach, protože jsem měla POUZE modelovky z loňska! (neptejte, proč jsem si nekoupila aktuální modelovky - byla jsem příliš líná)

Začla jsem biologií, projela jsem si všechny zápisky. POTOM jsem si projela všechny otázky v biologii, to mně trvalo 3 týdny. Navíc jsem maturovala z biologie, takže nějaké základy už jsem měla.

Když jsem se vrhla na chemii, tak jsem zjistila, že můj spolužák měl půjčený sešit, kde jsem měla napsanou celou organiku. (To jsou nejúžasnější lidé, nikdy si nepíšou poznámky a potom ještě šlohnou někomu sešit). Naštěstí jsem si koupila online přípravný kurz od 2. LF, kde nám poskytovali materiály. Na gymplu jsme se učili z triologie od Marečka. Abych si ale oživila svoje znalosti, tak jsem si pořídila sešit, fixy a napsala jsem si takové shrnutí organické a anorganické chemie.
Trvalo mi to 2 týdny i s tím, že jsem si projela modelové otázky.

Fyzika. Pro mě to byla hrůza. Na gymplu jsme měli strašného učitele na fyziku. Hodina fyzika po celých 7 let znamenala volná hodina. Nechápu. Byli jsme spíš matematicko-fyzikální gympl, přesto nikdo z nás neovládal fyziku. Do oktávy jsme uměli vypočítat hustotu a rychlost...až na výjimky, nějací kluci to fajnově zvládali, ale protože se tomu věnovali i ve volném čase.
Naučila jsem se stručný přehledy fyziky během tak týdne. Abych si lépe zapamatovala vzorečky, protože co si budeme namlouvat...když člověk neumí integrály a derivace, tak mu nezbývá nic jiného než se to naučit zpaměti. Kartičky se vzorečky opravdu pomohly, člověk se to naučí rychle a je to praktické, když sedíte v autě nebo buse, aj.
Další dva týdny mi zbyly na počítání a projetí otázek.
Všechno se to dá zvládnout, ale musíte v tom mít režim, který musíte dodržovat. Uchazečům držím palce!!!!

Žádné komentáře:

Okomentovat